AIRBRUSH WORLD

Εισαγωγή στον κόσμο της Αερογραφίαs με τον Νathan

NATHAN MAKRIS

Τι είναι Αερογράφος;

Είναι ένα μικρο πιστόλι ψεκασμού που ψεκάζει το χρώμα με ελεγχόμενο τρόπο χρησιμοποιώντας πεπιεσμένο αέρα.

Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα σε ένα Αερογράφο και ένα “κανονικό” πιστόλι βαφής;

Όχι όλοι, αλλά οι περισσότεροι αερογράφοι περιέχουν μια βελόνα, η οποία κλείνει το ακροφύσιο (μπέκ) εντελώς όταν δεν χρησιμοποιείται. Όταν ο πεπιεσμένος αέρας είναι ενεργοποιημένος και η βελόνα τραβιέται αργά πίσω από το ακροφύσιο, ανοίγει ένα κενό (γύρω από τη βελόνα) και το χρώμα μπορεί να ψεκαστεί μέσω του ακροφυσίου από τον πεπιεσμένο αέρα. Γιατί λοιπόν ένα αερογράφος περιέχει μια βελόνα; Η βελόνα βοηθάει στο να ζωγραφίζουμε με λεπτομέρεια (λεπτές γραμμές), καθώς ο κώνος στην άκρη βελόνας οδηγεί τα σωματίδια του χρώματος σε ένα πολύ μικρό σημείο μπροστά από τον αερογράφο. Ο σκοπός του αερογράφου είναι να παρέχει εξαιρετική λεπτομέρεια με ομαλή και ομοιόμορφη κάλυψη μικρότερων περιοχών. Ο σκοπός των πιστολιών ψεκασμού είναι να παρέχει γρήγορη και ομοιόμορφη κάλυψη σε μεγαλύτερες επιφάνειες (π.χ. ολόκληρα οχήματα).

Τι μπορώ να κάνω με έναν Αερογράφο;

Ο αερογράφος είναι το κατάλληλο εργαλείο για την εφαρμογή λεπτόκοκκων χρωμάτων σε κάθε είδους επιφάνεια. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί κανείς να διακοσμήσει ή να τροποποιήσει όλα τα είδη αντικειμένων με έναν Αερογράφο.

Μερικά παραδείγματα είναι:

  • Προσαρμοσμένη έγχρωμη διακόσμηση συσκευών ή αντικειμένων (θήκες κινητών, κράνη, ρούχα, σανίδες surf, κτλ.)
  • Ζωγραφική σε μοντέλα πλοίων / αεροπλάνων / αυτοκινήτων, διοράματα κτλ.
  • Εφαρμογή σε φιγούρες, κούκλες κτλ.
  • Προσαρμοσμένη βαφή πραγματικών αυτοκινήτων, μοτοσικλετών, φορτηγών κτλ.
  • Επιδιόρθωση / επισκευή μικρής ζημιάς του χρώματος σε πραγματικά αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, βάρκες, αεροπλάνα κτλ.
  • Οδοντιατρικά εργαστήρια (αντιστοίχιση χρώματος δοντιών λευκής πορσελάνης με το φυσικό χρώμα των δοντιών του ασθενούς).
  • Εφαρμογή χρωματισμού τροφίμων σε μπισκότα, κέικ, αρτοσκευάσματα κτλ.
  • Εφαρμογή τεχνικής Weathering σε μοντέλα (π.χ. σκουριά και λάσπη σε μοντέλα τρένων, αυτοκινήτων κτλ.)
  • Εφαρμογή βαφής σώματος σε άτομα (Body Painting, προσωρινά τατουάζ).
  • Εφαρμογή επαγγελματικού μακιγιάζ.
  • Εφαρμογή μακιγιάζ για καρναβάλι, Απόκριες κτλ.
  • Στον κινηματογράφο, τηλεόραση, θέατρο – ειδικά εφέ (π.χ. εγκαύματα, μώλωπες , κ.λπ.)
    -Εφαρμογή σε νύχια.
  • Εφαρμογή για μαύρισμα
  • Εφαρμογή χρώματος σε κεραμικά.
  • Ζωγραφική / σχεδίαση T-shirt και άλλων υφασμάτων .
  • Ζωγραφική / σχεδίαση παπουτσιών και άλλων δερμάτινων προϊόντων.
  • Ζωγραφική / σχεδιασμός τοίχων – Τοιχογραφίες.
  • Εικονογραφήσεις .
  • Ρετουσάρισμα φωτογραφιών.
  • Αποκατάσταση / επισκευή επίπλων, αντίκες και άλλα είδη.

Γιατί να χρησιμοποιήσω έναν Αερογράφο αντί για ένα κανονικό πινέλο;

Ένα συνηθισμένο πινέλο εξυπηρετεί τον σκοπό του και πολλοί airbrushers χρησιμοποιούν συχνά και τα δύο (Αερογράφο και πινέλο). Για ορισμένες εφαρμογές, ένα πινέλο είναι πιο κατάλληλο για άλλες εφαρμογές είναι ο Αερογράφος.
Κανείς δεν θα ήθελε να βάψει ένα πραγματικό αυτοκίνητο με πινέλο ή ρολό. Η επίστρωση δεν θα ήταν ομοιόμορφη και οι λωρίδες θα ήταν ορατές. Το πινέλο συνήθως αφήνει πιο παχιά στρώση χρώματος με συχνό αποτέλεσμα να χάνεται / καλύπτεται η λεπτομέρεια (ειδικά στον μοντελισμό) από ένα παχύ στρώμα χρώματος. Αν κοιτάξει κανείς ένα τυπικό μοντέλο τρένου ή ένα μοντέλο αεροπλάνου, είναι ορατά πολλά πριτσίνια, βίδες, ραφές, αυλάκια κ.λπ. Εάν αυτό το τρένο ή αεροπλάνο είναι βαμμένο με πινέλο, οι περισσότερες λεπτομέρειες θα καλυφθούν από την παχιά στρώση χρώματος. Επιπλέον, το πιο πιθανό είναι οτι θα φαίνονται πινελιές στη βαφή.
Ένας Αερογράφος παρέχει μια πολύ λεπτή και ομοιόμορφη επίστρωση χρώματος, χωρίς να πνίγονται λεπτομέρειες στο χρώμα. Η επίστρωση χρωμάτων μοιάζει με την πραγματικότητα. Δεν υπάρχουν ορατές πινελιές στο πραγματικό όχημα επειδή είναι βαμμένες με πιστόλια ψεκασμού.
Ο στόχος της μοντελοποίησης είναι να αναδημιουργήσει την πραγματικότητα όσο το δυνατόν ακριβέστερη για αυτό και η χρήση Αερογράφου προτείνεται.

Μερικές φήμες (και η αλήθεια) γύρω από την τέχνη της Αερογραφίας:

Ειναι πολύ δύσκολη τέχνη λένε πολλοί …

Αυτό εξαρτάται – Το πώς λειτουργεί ένας αερογράφος μαθαίνεται μέσα σε λίγα λεπτά. Αυτό που απαιτεί χρόνο είναι να μάθουμε τη δημιουργική / καλλιτεχνική πτυχή της τέχνης αυτής καθως και να εξοικειωθούμε με την χρήση του. Είναι σαν το οδήγημα, στην αρχή σκεφτομαστε οτι πρέπει να πατήσουμε τον συμπλέκτη για να αλλάξουμε ταχύτητα αλλά μετά απο λίγο αυτό γίνεται αυτόματα. Το ιδιο ισχύει με την τέχνη της αερογραφίας. Οσο περισσότερο εξασκούμαστε, τοσο πιό εύκολο θα γίνεται για εμάς η χρήση του.

Δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν όλα τα χρώματα σε Αερογράφο.

Αυτή η δήλωση είναι πολύ γενική και δεν είναι πραγματικά αληθινή.
Όλα τα υγρά που μπορούν να αραιωθούν με συνοχή που πλησιάζει το γάλα 2% μπορούν να ψεκαστούν με αερογράφο. Μερικά παραδείγματα είναι ακρυλικά, τέμπερες, λάδια, χρώματα σμάλτου, βερνίκια (επίσης με βάση διαλύτες), βαφές, μελάνια, κ.λπ. Με ορισμένες μάρκες αερογράφων, η συμβατότητα με υγρά που περιέχουν διαλύτες μπορεί να είναι πρόβλημα.
Δεδομένου ότι οι περισσότεροι αερογράφοι χρησιμοποιούν βελόνες, περιέχουν επίσης ένα στεγανοποιητικό (needle bearing) γύρω από τις βελόνες. Χωρίς αυτό το στεγανοποιητικό (το ονομαζουν πολλοι και τεφλόν) το χρώμα θα μπορούσε να διαρρεύσει στο πίσω μέρος του αερογράφου. Διαφορετικοί κατασκευαστές χρησιμοποιούν διαφορετικά υλικά για τα στεγανοποιητικά. Μερικοί δεν επηρεάζονται από διαλύτες, άλλοι επηρεάζονται. Οι αερογράφοι Badger, Iwata, Creos και Ammo έχουν αποκλειστικά στεγανοποιητικά βελόνας και κεφαλής κατασκευασμένα από Teflon ™ (ορισμένοι άλλοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν για παράδειγμα δέρμα ή καουτσούκ). Οι στεγανοποιητές που κατασκευάζονται από το Teflon ™ είναι ανθεκτικές σε όλα σχεδόν τα υλικά τα οποία μπορεί να ψεκάζονται με αερογράφο. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί κανείς να ψεκάσει βερνίκια με βάση διαλύτες ή άλλα επιθετικά υλικά χωρίς πρόβλημα.

Ο αερογράφος με το μικρότερο ακροφύσιο είναι ο καλύτερος για λεπτομέρεια.

… Γενικότερα είναι λάθος να πιστεύουμε ότι το μικρότερο ακροφύσιο θα δημιουργήσει τις καλύτερες γραμμές ή λεπτομέρειες. Άλλοι παράγοντες είναι πιο σημαντικοί όταν πρόκειται για λεπτές γραμμές.
Πολλοί χρήστες απαιτούν μεγέθη ακροφυσίων μεταξύ 0,13 και 2,00 mm και δεν θα κοιτάξουν καν κάτι μεγαλύτερο. Εξαρτάται πάντα από τον τύπο της εργασίας που πρέπει να γίνει και από το υλικό (μέγεθος κόκκου χρωστικής) το οποίο πρέπει να ψεκαστεί.
Τα περισσότερα χρώματα κατασκευάζονται με αλεσμένες χρωστικές (μεγαλύτερος χρόνος λείανσης = λεπτότερες χρωστικές = υψηλότερη τιμή). Οι χρωστικές είναι μικρά σωματίδια διαφορετικών υλικών τα οποία στη συνέχεια αναμιγνύονται με ένα υγρό φορέα. Αυτό μπορεί να παρατηρηθεί όταν το χρώμα κάθεται για μερικές ημέρες. Οι χρωστικές ουσίες θα καθήσουν στον πάτο του μπουκαλιού σαν λάσπη και ο υγρός φορέας θα μένει πάνω. Για αυτό πρέπει τα χρώματα να ανακατεύονται πολύ καλά πρίν απο κάθε χρήση. Εάν το ακροφύσιο δεν έχει το κατάλληλο / επαρκές μέγεθος θα φράξει. Οι χρωστικές είναι φυσικά πολύ μικρότερες από το άνοιγμα του ακροφυσίου και πρέπει πάντα να μπορούν να περάσουν. Για να το καταλάβουμε αυτό πρέπει μόνο να φανταστεί κανείς ένα χωνί με άνοιγμα αρκετά μεγάλο για να χωρέσει μια μπίλια. Εάν το χωνί γεμίσει ως την κορυφή με μπίλιες του ίδιου μεγέθους, μόνο λίγα θα πέσουν και τα υπόλοιπα θα δημιουργήσουν μπλοκάρισμα.
Με το χρώμα υπάρχει επίσης το φαινόμενο της ξήρανσης. Όταν το ακροφύσιο δεν είναι αρκετά μεγάλο για να ακολουθήσει το χρώμα ο αέρας που περνά θα το στεγνώσει με αποτέλεσμα να καθαρίζουμε τον αερογράφο για περισσότερη ώρα απο ότι ψεκάζουμε, πράγμα πολύ εκνευριστικό!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *